Kiedy kupiona rzecz nie spełnia oczekiwań

Czasami zdarza się, że zakupiona przez nas rzecz w danym sklepie internetowym, nie spełnia naszych oczekiwań lub znacznie różni się od tej, która była przedstawiona na zdjęciach. W takim przypadku mamy pełne prawo, aby domagać się zwrotu pieniędzy i odesłać niechcianą rzecz do sprzedawcy.

Odeślij na swój koszt

Musimy pamiętać, że w przypadku rezygnacji z zakupionego towaru, musimy kolejno:

skontaktować się ze sklepem w celu złożenia formularza odstąpienia od umowy na odległość (każdy sklep powinien posiadać wzór takiego formularza);

sprawdzić, czy odsyłany towar nie posiada żadnych wad, które mogłyby się przyczynić do tego, że nasz zwrot nie zostanie uwzględniony (dla własnego dobra powinniśmy dokładnie obejrzeć daną rzecz, aby nie stać się ofiarą nieuczciwego sprzedawcy);

odesłać zakupiony przedmiot wraz z poprawnie wypełnionym formularzem.

Odsyłając towar musimy pamiętać o tym, że koszt wysyłki leży po naszej stronie, choć w niektórych przypadkach może się zdarzyć tak, że to sklep pokrywa wszelkie koszty (jednak w takim przypadku sklep oferuje również rzeczy, które nie budzą żadnych zastrzeżeń).

Kiedy nie można odesłać zakupionego towaru?

Musimy pamiętać, że zwroty towarów kupionych online są niemożliwe w przypadku, gdy:

 

  • towarem jest bielizna osobista (względy higieny);
  • zniszczyliśmy towar;
  • rzecz nosi ślady użytkowania.

 

Najlepszym sposobem na zakupy internetowe jest rozsądek oraz korzystanie z oferty zaufanych sprzedawców. Warto również dwa razy zastanowić się, zanim skorzystamy z podejrzanej promocji lub zakupimy rzecz w zaskakująco niskiej cenie.

One comment

  1. Kiedyś dałam się nabrać na podróbkę perfum, bo była taka niska cena. Cudów nie ma i trzeba pamiętać o tym, że jak coś jest zbyt tanie, to daleko mu do oryginału.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *